從單身寫到結婚,再從結婚寫到當媽,我喜歡紀錄,也會繼續紀錄.....

再見了~ Jim !!

2024051509:28
沒想到這麼快到了今天
四年前  我才寫下再見了  Louise
如今  Jim 也被主接走了
那事發生在上個月  美國時間4/13 下午一點多
台灣時間 4/14 凌晨一點多~~~
今天總算有空 整理照片&文章 &影片 &錄音檔&信件  把我和Jim的回憶等等
花點時間記錄下來
可能會是很長的一篇~~~~


Jim離開後的一星期多
我寫下了這個~~~~

4月13日星期六一早 (台灣時間)  
當我起床看到手機裡傳來從美國朋友的訊息
Jim因為心臟病送進醫院  狀況並不樂觀
頓時覺得有點不真實
我跪在床邊為他禱告  求神憐憫醫治他
那天我的靈修經文正巧是  拉撒路復活
我求主的神蹟顯在Jim身上  讓他生命氣息能恢復
但是  隔天  神帶走了他
不過那天神透過靈修經文安慰我~~
耶穌說:「復活在我,生命也在我。信我的人雖然死了,也必復活!」

雖然我真的捨不得Jim 
但是讓我願意放手的原因是
上帝讓我知道   Jim可以跟Louise在一起  我替他感到開心
然後看到Jim是因為心臟病離開  我覺得也是神的憐憫  少受許多身體的苦
我相信神的主權  祂有最好的安排  和時間
我記得Jim曾經告訴過我
如果我們無法再見面
有一天我們在天上會再相見!

Jim謝謝你教導我許多事情
讓我認識耶穌的救恩
2002  2005  有機會短暫幾個月跟你們住在一起
你們的生命深深影響我
謝謝你們把耶穌的愛活出來!
我也謝謝你願意不怕破壞關係  用愛心說誠實話
教導我許多聖經的真理
教導我如何敬拜神  活在愛的團契裡
教導我夫妻關係  還有傳福音~~~
謝謝你成為我美國的爸爸  屬靈的父親

雖然想起你  我還是有許多的思念和回憶
但是  Jim  謝謝你為我做的每一個禱告
如今我還可以繼續在主裡被堅固
我會繼續靠著主努力活著  繼續傳福音  繼續愛神愛人愛教會
Jim謝謝你的生命祝福了我  祝福了極多的人
我們會繼續將神的愛傳承下去!
天國見了!

我想以上的簡單文字
是我最初知道Jim離開的心情
以下  先透過照片來做一些紀錄和回憶~~~~~~


2001年  我第一次來到美國Rochester
我想是那個三月的冬天
我們在Elim教會主日後
和Jim&Louise照下的第一張照片
我也很喜歡這張照片
那時候  我還不認識耶穌~~~~
0324-4

這是 2001 6月
一個很普通的早晨  一樣是Jim帶我和Michael讀聖經
在他們的地下室
其實我們已經讀了一陣子
那一天  Jim突然問我
他說  是一個很個人的問題~你願意接受耶穌作你的救主嗎
我很爽快的答應  (其實回頭看  我當下根本不是很清楚救恩  只是一個答應  好像也沒那麼難)
但~~Jim竟然哭了  我覺得有點莫名其妙
他還說  這週  我就知道有甚麼特別的事情要發生
後來Renee被叫來地下室彈吉他唱一首詩歌
然後我們去廚房院子照下了這一張照片
0628

暑假  我們被邀約去N.J五天四日遊
是Jim的故鄉  那次他開著車載了一整車的國際學生
現在想想  也是很有勇氣坐了那台Van  平安來回~~~
0717-2

2001 8/12 待了美國六個月後  要回台灣前
我受洗了  是Jim幫我施洗的
我忘記我下水前 Jim跟我說了甚麼
我只知道  我很感動得哭了~~~
0812


隔年來到2002 四月底我又再次來到美國四個月
那一次我住在Jim 他們家
這是兩個中國室友畢業後要離開
Jim請我們外出吃飯  我已經忘記吃甚麼
也忘記這兩個室友的名字
F1100005


夏天的時候  Jim 帶我們去安大略湖釣魚
F1040012

夏天在美國有許多Picnic 活動
這是教會辦的在尼加拉瓜烤肉活動
我好喜歡這樣活動  免費吃  然後可以遇到許多外國朋友~~~
F1090031


F1090032


我們去參加來自海地John在UR的畢業典禮
我印象那一天是主日  難得Jim沒有去教會
回來後  他還告訴我們  怎樣怎樣的  記得還是要守住主日的教導~~~
我到如今都印象深刻  守住主日
F1050027


那年暑假我又去了一次N.J.  妹妹也來了
那一次竟然Van還能開  太厲害了~~~~
可惜我好像一直沒有那個Van的照片
在網路上找的  大概類似這種~~~~~



出發前一起照相
阿~我看到了右邊那裏有Van的尾巴
還有左邊那台Jim也會開的 Pick up
F1100015


F1060025

和Jim他的孫子在家門口照相
F1080007

然後我們一起去參加Sam's Club 前洗車募款活動
F1030021

我回台灣前  他們請我去上海餐館吃飲茶
F1000010



F1000011

還再帶我去吃冰淇淋
好像把我當小孩子  那一年我27 歲
F1000012


F1000013

吃完後  要去開車前  我在停車場  照了這張照片
我很喜歡  把他們恩愛的樣子都拍出來了
他們就是這樣對待彼此的
F1000015

那次竟然來送機
很感動
F1000032



沒錯 2005年秋天  我又來Rochester了
才去快兩週 Jim帶我們去附近Local教會鼓勵他們一起作國際學生工作的分享

1130706570

影片紀錄


會堂外擺攤  
DSC08248

晚餐都是Louise煮的
有一次Jim煮給我們吃
1129911824


一個主日後  我們在大廳吃吃東西閒聊一下
我很喜歡那段時光
餐點咖啡也都非常便宜好吃
DSC01691

國際家庭一起合照
DSC01445

這是帶領神學生分享後合照
DSC01834

感恩節一大早
他們帶我們去吃早餐
1132979055

我也好喜歡主日後晚上
Louise通常不煮飯  我們叫Pizza一起吃  室友們也會一起聊聊天
DSC00004

2005那一年  我去美國  以實習身分過去
每周一晚餐後  Jim&Louise都會跟我聚聚
我們會在地下室有一小時的分享  教導  和禱告
我錄了幾次音


這是那一次聚會後  我寫下的筆記~~~
字很醜拉
PXL_20240423_154951395

聽到錄音  筆記  總是一陣糾結的心
我問自己  是不是當時我沒有勇敢下定決定
留在我這麼愛的美國呢?
我知道我信心不夠我沒有身分
爸媽當時也還沒信主
況且  神很快預備我在真理堂全職的工作
後來結婚生子

我不知道  如果再重新來  我會作不一樣決定嗎
即便當下我錯了  難道我就真的沒有祝福嗎?
我想  我不知道
但我知道  神依然愛我  我在哪  一樣可以傳福音


2007 我結婚後蜜月帶宏恩來
有一週  我們住在Jim家
感謝主  至少宏恩也見過他們了
DSC09599



就這樣又隔了六年
終於在2013  年  安安三歲多時
我又回到了這個地方
IMG_4671

這一次妹妹一家也來了
IMG_4674


哈 我們都穿紅色的喔
IMG_4668



然後又等了四年~~~
這一次我多了信  他當時三歲多
連媽媽這一次也來了

P_20170715_122217_vHDR_Auto - 複製


P_20170715_134538_vHDR_Auto - 複製


在家聚完會  我們還到附近玩一下
難得Jim也跟我們一起出來
P_20170715_151327_vHDR_Auto - 複製


照片還貼在他們的冰箱上~~~~
P_20170715_130758_vHDR_Auto - 複製

我沒想過  那一年2017上一次到Rochester
竟然是我最後看到他們
我們週六聚會後
隔天主日又在教會見面一下
接著  我要離開Rochester時
刻意又繞去他們家  我們在院子圍了一圈一起簡單對話  禱告
那是最後一次我們在一起
我離開後因為開車開錯方向  又折回來
當時Jim坐在口陽台前椅子上
我經過時  往那看了一下
我猜想他也看到了我們
那是最後一次了~~~

兩年前  2022 安安生日那天  竟然Jim突然Messenger打了一通電話給我
我們聊了十分鐘~~~
其實這幾年  我們偶而都還會在Messenger聯絡


以下是我很喜歡的照片
紀錄一下

FB_IMG_1628350779393


年輕時~~~



2019 Louise剛發現癌症時
我也很喜歡這張


2020 那一年疫情已經開始
Louise 已經癌末  在醫院  那天是情人節~~~



2020 3/17  Louise先走了~~~
隔年 Stephen Renee帶著孩子去看Jim






這是一年前  David 再次回到Rochester在教會的照片
照片中  看得出  JIm真的老了~~~~







這是Jim離開後  他的女兒放的照片
他提到  Jim離開  但一切東西沒有變動
我看到這張照片  我都可以想像Jim在這裡  讀聖經  親近神  想念Louise的心情
這大概是他這幾年的生活~~~

我永遠記得Jim坐在沙發上  安靜的身影
也是他教導我 安靜親近神的身影
440326341_10233282826236689_8380607215258841166_n


5/6 Jim在教會的追思
我在線上參加
謝謝Victor幫忙用Zoom會議室
讓這個在地球的另一端的我  可以參加到


追思前  我看到這些人  如此熟悉
曾經就是這一群人 彼此相愛的生命
讓我遇見了耶穌  經歷了他的愛
只是這一群人中  少了Jim&Louise
好想念~~~ 
PXL_20240506_142309380


PXL_20240506_142306748


Louise因為是在疫情中離開
當時不好聚集
所以這一次也算是一起辦



上台分享感念文的  都是曾經那些朋友
只是英文不夠好  我很多聽不太懂阿  唉~~~~~

David 



女兒們



謝謝Eldon還唸了他幫我翻譯的文章







Yat Wei



Fook Nee



我真希望我也能在那裏  跟你們一起照相~~~



寫到這  算是告一個段落了
Jim 再次謝謝你  你的生命  祝福很多的人
鼓勵了我  教導了我
我們再見了!!!!!!



Louise走後  我曾經想
再次回到這個家  我會是甚麼心情
我是否在看到Jim的時候哭出來
如今  即便我還有機會再回來
連Jim都不在了
當我站在門前時  是甚麼心情
我也不知道是否這個家還會繼續在嗎
有時候想  是不是去年  我就應該去美國一趟啊?
但神沒有回覆我~~~~~~~
DSC00258


DSC00822


最後紀錄一下 兩封 我難以忘懷Jim給我的信


那一天  當我在公司收到這封信時
其實我當下眼淚都流下來了~~~~~

2004年12月22日 週三 於 下午11:39

Yu Cheng, Just this morning during my prayer time, I was thinking about
you and your passion for the things of the Lord Jesus. I want to give you
a few things to be praying about seeking the Lord for and also sharing
with your leadership in the church there.

1. The possibility of you being sent out as a missionary to the United
States, that means you
    have support from individuals and churches for your work in the
United States. They are
    sensing God's call on your life for something like this and are
supporting you in that role.

2. The possibility of doing a internship in ministry here with us. This
would give you an all round view of  ministry, from doing, visitation to
campus housing units, to teaching bible study, working one-on-one with
discipeling young ladies new in there faith, like you once were. Remember
you are a disciple also, but, you can also be a discipler of others. That
is part of growing in our Christian walk. Also, learning to oversee a
housing unit with others under you. You would have Louise and myself for
oversight in what you would be doing, and you would  be accountable to us
in the ministry.

3. Eventually overseeing a women.s house like Renee is doing for us and
that Eldon did when he was with us. This could very well turn into full
time ministry for you.

4. There are many opportunities to serve once you sense God is calling
you in this way.
    As I pray I just see you coming and being part of our ministry here,
I am not sure when or
    how this will happen. Just asking you to pray , pray , pray, see
what the Lord speaks to your heart and your leaders over you there. This
is something you don't need to share with everybody because you need God
to confirm this for you please just be talking with your immediate
Pastoral oversight God usually confirms things through our leaders.

We will stay in touch!
Bless You,
Jim & Louise


2005年  當我禱告是否要跟宏恩交往前
我寫了信問Jim
他的回信

神總是在一個時候  給我兩個選擇
這兩封信隔的其實很近  沒有幾個月的時間
但是我知道後來我的選擇~~~~


YuCheng, I appreciate your heart and your desire to do God's will in
your life.. Like much of anything I believe as you walk with Jesus Christ
you need to seek him for every aspect of your life.

Ministry, Work, family, friends, finances, and even soul mate. You must
put into priority what He shows you. I believe it will always be Him
first, then family, then ministry. If your hearts desire is for marriage
and family you need to be true to that, you have a lifetime ahead of you
for ministry. I believe you need to ask yourself some questions when
seeking an individual you will spend your life with.
1. Is he a committed Christian man who loves the Lord Jesus Christ with
all of his heart, I mean is he seeking God first in everything.
2. Does he want to serve the Lord the same way you do
3. Does he want to go and serve the Lord no matter where it might be.

In short are you both moving in the same direction with your lives your
likes and dislikes not that everything has to be the same. But you need
to have similar goals for life. Most of all please follow your heart, God
will direct your steps.

I would suggest you receive counsel from mature Christian women and men
in your church as to this person and how you should proceed ahead.

I hope this helps somewhat when not sure wait on the Lord till you have
perfect peace

Jim


其他分別是剛信主寫的紀錄
還有後來Eldon幫我翻成英文的

2003-09-03 Yu Cheng 的天使~Jim

好久沒寫一些文章了….其實很多時候常常有很多感動
但是 不是忙沒時間馬上寫
就是等到要寫時 感覺又抓不住了
想到以前幾乎天天都會紀錄下自己的心情
頓時 覺得那時的我 還蠻厲害的 呵呵

時間過的很快
從美國回來已經一年又零六天…
聽起來 好似我是從美國移民回來似的
這樣的日子卻常常在數算
想起那段人生美好的日子
心裡有百般的掙扎…..

看到辦公桌前的那張照片
又讓我想起了Jim….
那個上帝為我派來的天使…
或許 就讓我來寫寫 我記憶中的他吧……

Jim聽起來好像是一個住在隔壁的陽光男孩
或是一個一般普通的英文名字
但是在我眼裡…他在我內心的記憶….
我想這一生不會抹去

第一次聽到Jim 的名字
是從好朋友Michael口中說的
他總是怎樣的去形容他
說他是一個虔誠的基督徒
說他在他家過耶誕節的情景
說他是一個長的不錯的外國人
好多好多關於Jim 的印象
都是Michael給我的

但是我怎麼也沒想過
後來Jim竟是我生命中無法忘記的人

好似已經忘記我是怎麼第一次遇見他了
是那個下雪的晚上嗎 是嗎
讓我把思緒再次放回從前……
那天晚上 終於是第一次和Jim 見面
天氣冷的夜裡 Jim穿著一件長袍 走近我們一樓的客廳
說那是客廳嗎? 其實只是幾張沙發 其他好像也沒有
Jim非常有禮貌的 很斯文的跟我們寒喧幾句
我早已忘記他說了什麼
只記的緊張的我 還在迴響剛剛的那些英文句子……….

再來的日子 我和Jim開始有更多的接觸
尤其每個星期日 他總會開著Van 一家一家的去接人上教會
想起當時的情景….從下雪天到花開的季節…還有陽光普照的日子
那個不管怎樣的星期天…Jim 總會按時又來到我們的家門口…
有幾次 我還會找些理由 就是不想上教會
裝病 有事 什麼理由都找的出來…
這樣的心情…你也能體會一些

後來 Jim 開始每個星期幫我們上聖經課
為了教我們…..他總得起一個大早
然後頂著他還沒梳好的亂髮
開始我們的學經…….

學聖經對我當時而言
真是一個幌子
聖經我不懂 上帝我更不認識
我只是想有更豐富又免費的經驗 可以在美國學英文

想起Jim每一次的聖經課
對已經信主現在的我
都是一些難忘 又美好的回憶
就如Michael說的
Jim總會說到上帝時 眼睛都會亮起來一樣
每一次的聖經課 Jim 也總會教的津津有味
常常都是超時 害我真是又睏又怨

不過那樣的日子 後來再想起來
才深深知道 上帝早已種下奇妙的種子在裡面
要不是Jim 每次的教導 耐心和他們那群基督徒善發出奇特的愛
今天的毓貞還在世界流浪

Jim在信主前
也有很多惡習 他說他以前抽煙 吸毒 也不是一個好先生和爸爸
後來接觸了福音
放棄了高薪的工作
搬到Rochester念聖經學校
從此更開始他的新的人生

現在的Jim依然在美國Rochester作傳福音的工作
他們主要的對象 是當地的國際學生
Jim 在那買下一間House 另外最近又多了另一間
他將這兩間房子奉獻給主
他說 這是上帝的房子
房子的用途 作為租給國際學生為用
主要可以傳福音
也利用這樣的房子 作為很多聚會的場所
他和太太Louise犧牲了很多私人空間
讓更多的人 可以和他們住在一起
透過他們…讓更多人認識耶穌

再我心裡 一直很感謝 上帝讓我認識Jim
那些曾經在信仰的掙扎和疑惑
上帝透過Jim的耐心 都慢慢跟我解釋
即使當初我依然叛逆
但是回過頭 再看看
我才發現Jim 的堅持和信心
是我後來很大的學習和鼓勵

這樣一個信主已經十多年的基督徒
依然對上帝充滿著無限的熱忱
就是我很佩服的地方
那樣午后的日子….
看見Jim在校區 一家一家的拜訪學生
邀請他們參加活動的那種熱心和精神
我依然深深記在心裡…..

就像看見Jim 和上帝的關係一樣

他總不忘把任何事情帶到上帝面前
就像那次和Michael火燒車後
在新二手車前…他又為我們禱告
我也沒忘記 每一次的出去遊玩
他總要我們圍著圈圈 然後幫我們一起禱告
那些他看見我們對信仰的掙扎
他沒有埋怨 只是一次又一次的耐心解釋

很多很多當初我不懂的事
上帝讓我再回頭 再回想
我終於慢慢的找到答案
那些信主前信主後的
那些掙扎和成長的
那些痛苦及美好的
上帝都讓我在體驗中 越來越清楚

藉著這封信
再次感謝上帝在我生命中的安排
讓Jim出現在我的生命中
真的謝謝Jim 更謝謝上帝
 

September 3, 2003

Seeing that picture in front of my desk reminded me again of Jim—the angel God sent me. Perhaps it’s a good time for me to capture the memory of I have of him…

The name Jim sounds like a boy full of sunshine who lives next door—or maybe it’s just a normal English name. But in my eyes, it’s a name with a place in my heart that could never be erased.

The first time I heard Jim’s name, it came from the mouth of my good friend Michael. He would always describe him as a devout Christian and talk about celebrating Christmas at his home and how he was a handsome white guy. Michael told me all about Jim and the impressions he had of him.

But I had no idea that Jim would become someone in my life whom I could never forget.

I’m not sure I remember our first meeting anymore. Was it that snowy evening? Was it? I need to let my mind go back there again…

Yes, that evening was the first time I finally got to meet Jim. It was a cold night, and Jim, wearing a long coat, entered our first-floor living room. Could you even call that a living room? It just had a couple of sofas and nothing else. Jim very politely exchanged some warm greetings with us.

I’ve long forgotten what he said. I just remember my nervous self parroting the few English phrases I had recently learned.

In the following days, I started seeing Jim more, especially on Sundays when he would drive a van from house to house to pick up people for church. I remember what it like. From snowy weather to the season of flower blossoms, there were still days bathed in sunlight. No matter what kind of Sunday it was, there was Jim arriving at our door. There were even a few times when I would come up with reasons I couldn’t go that day. I was sick. I had something I needed to do. All kinds of reasons. I just didn’t want to go to church. You can imagine how that goes…

Later Jim started doing weekly Bible studies with us.

He had to get up early in the morning to teach us. With us uncombed, disheveled hair sticking up in the air, he would begin the study.

At that time, studying the Bible was just a front. I didn’t understand the Bible and didn’t know anything about God. I was just looking for a good way to learn English in America for free.

Now that I’ve become a Christian, the memories of Jim teaching those Bible studies are unforgettable and beautiful. Just like Michael told me, whenever Jim talked about God, his eyes would light up, and whenever he taught the Bible, he would speak with passion. Often, he would go over the allotted time, making me feel tired and grumpy.

But now, looking back, I’m deeply aware that God was planting beautiful seeds in my heart.

If it had not been for Jim’s patient Bible teaching and the abnormal love that the community of Christians showed me, Yucheng would still be adrift in this world.

Jim had had some evil habits before he knew the Lord. He told us he had smoked cigarettes, done drugs, and not been a good husband or father. After he received the Gospel, he gave up his high-paying job and moved to Rochester to study the Bible and start his new life.

Jim is still in Rochester in America doing the work of sharing the Gospel. The people they reach out to are mainly international students in the local area. In addition to the house he bought, recently he acquired another house. He has given these two houses to the Lord. He said that these houses belong to God. They are to be rented to international students for their use, mainly to share the Gospel and have space for Christian meetings. He and his wife Louise have sacrificed much of their personal space so that more people could live with them and through them come to know Jesus.

I’m continually thankful to God for letting me know Jim. Through Jim’s patience, God slowly answered the struggles and doubts that I had on my road to faith, even though at the time I was still fighting against God. Looking back, I can now see Jim’s perseverance and faith, which later became a source of great learning and encouragement for me.

Seeing this Christian of ten plus years still being so full of zeal—it’s something I greatly admire. Seeing the enthusiasm and drive Jim has to visit, afternoon after afternoon, students on campus and invite them to events—it’s something I hold tight in my heart.

He never ceases to bring everything before the Lord in prayer. Like that time after Michael had a car fire and before he found another used car, Jim prayed for us. And when we would go out for a fun event, he would never forget to have us circle up and then lead us in prayer.

When we had struggles and questions about faith, he never complained. He would simply explain time and again.

So many things I didn’t understand at the time

As God has me look back and consider

I slowly find answers

All the struggles and growth

Before coming to faith and after

All that pain and beauty

God has led me to experience

It’s become more and more clear.

 

Through this letter, I again thank God for His leading in my life, for bringing Jim in my life. Thanks to Jim, and thanks be to God.


以上
感謝主
感謝Jim
感謝你們~~~~~~